1. Opis elementów na stronie
Menu przedmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według indywidualnych kryteriów wystawcy dokumentów, np. według struktury organizacyjnej instytucji, jak również odnośniki do dokumentów pogrupowanych według kryteriów merytorycznych, np. struktury spraw z zakresu kompetencji instytucji.
Instrukcja obsługi – odnośnik do podstrony zawierającej instrukcję korzystania z Biuletynu Informacji Publicznej.
Redakcja Biuletynu – odnośnik do podstrony zawierającej informację o osobach odpowiedzialnych za redagowanie Biuletynu
Rejestr zmian – odnośnik do podstrony zawierającej informację o zmianach dokonywanych na dokumentach wprowadzonych wcześniej do Biuletynu.
Szukaj – okno wyszukiwarki ogólnej. Wyszukiwanie zaawansowane – odnośnik do podstrony zawierającej moduł wyszukiwania zaawansowanego.
2. Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnych elementów „Menu”. Klikając w jeden z aktywnych elementów „Menu przedmiotowego” użytkownik przechodzi do poszczególnych katalogów przypisanych do wskazanego elementu „Menu”. Na podobnych zasadach odbywa się przechodzenie do kolejnych podkatalogów. Na stronę główną przenosi link „strona główna” dostępny z każdego poziomu Biuletynu.
3. Wyszukiwanie Zawartość Biuletynu może być przeszukiwana na dwa sposoby: ogólny i zaawansowany. Wyszukiwanie ogólne rozpoczyna się po wpisaniu w okno wyszukiwania – znajdujące się na każdym poziomie Biuletynu – wyrazu bądź frazy. Podczas takiego wyszukiwania system przeszukuje wszystkie pola bazy danych, stąd też w wynikach wyszukiwania może pojawić się wiele znalezionych pozycji. Wyszukiwanie zaawansowane pozwala na zawężanie obszaru wyszukiwania.